Ubiegły tydzień był bardzo pracowity, szczególnie środa – 28 listopada 2018 r. Dzień zaczął się od audycji w Radio Nysa – zostałam zaproszona do udziału w programie, w związku z akcją protestacyjną mieszkańców Nysy, którzy podejmują działania przeciwko jednej z największych sieci telefonii komórkowej w Polsce (szerzej na ten temat w osobnym artykule).
Po audycji, miałam przyjemność wystąpić przed słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Nysie – był to już kolejny wykład (zapraszam do przeczytania wykładu na temat praw konsumenta). Tym razem tematyka dotyczyła praw pacjenta. O ile postawienie diagnozy Służbie Zdrowia nie sprawiło ani mnie, ani moim słuchaczom zbyt wielkich trudności, o tyle już znalezienie rozwiązań, które miałyby ułatwić korzystanie z usług NFZ już było problematyczne. Moim zdaniem, większość problemów komunikacyjnych z personelem Służby Zdrowia wynika z niewiedzy w zakresie podstawowych praw pacjenta. Znaczna część wykładu skupiała się właśnie na wskazaniu praw pacjenta i określenie w jaki sposób można skorzystać z nich w praktyce. Dodatkowo, wskazałam również na podstawowe usługi, z jakich pacjenci mogą skorzystać bezpłatnie oraz w jaki sposób uzyskać świadczenie, kiedy kolejki są kilkunastomiesięczne.
Niestety, temat jest obszerny, dlatego skupiłam się w wielu miejscach jedynie na zasygnalizowaniu możliwych rozwiązań. Z uwagi na spore zainteresowanie wykładem (grono słuchaczy przekroczyło 100) zamieszczam skrót z wykładu.
W razie pytań bądź chęci rozwiązania problemów natury prawnej w związku z korzystaniem usług Służby Zdrowia, zapraszam do kontaktu mailowego.
Szkolenie UTW Nysa – Prawa pacjenta – materiały do pobrania.